Επισκέπτες σελίδας:

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018

Να μιλάτε στα παιδιά και να τα ακούτε!

Εκφοβισμός ή bullying. Υπήρχε, υπάρχει και δυστυχώς θα υπάρχει. Όσο οι γονείς δεν συμβουλεύουν τα παιδιά τους. Όσο οι γονείς δεν μιλάνε στα παιδιά. Όσο δεν τα ακούνε. Και ακόμη χειρότερα όταν νομίζουν πως μεγάλωσαν καθώς πήγαν πρώτη δημοτικού. Εκεί είναι που ξεκινάνε όλα. Η στιγμή που οι γονείς θα χρειαστεί να συνεργαστούν με τον δάσκαλο για όφελος του παιδιού.
Δεν υπάρχουν μυστικά όταν μιλάμε για παιδικές ψυχές. Χρειάζονται την προστασία όλων μας. Υπάρχουν χαρακτήρες διαφορετικοί, βιώματα ελλιπή. Είναι φθηνή λύση η αυτοκτονία, αλλά εύκολη επιλογή για έναν νέο που έχει καταπιεστεί από τους συμμαθητές του και έχουν στραφεί εναντίον του, ειδικά στην εποχή των social media.

Προσωπικά έχω δεχθεί σχολικό εκφοβισμό στην ηλικία των οχτώ, στο δημοτικό. Σε μία άλλη εποχή. Χωρις "έξυπνα κινητά" και "ταμπλέτες". Ένα παιδί που είχε έρθει από μονοθέσιο δημοτικό σχολείο, στα ορεινά του Ζαγορίου, σε ένα σχολείο με 500 - 600 παιδιά στην καρδιά της πόλης των θρύλων και των παραδόσεων.
Λίγο πολύ, η ιστορία έχεις ως εξής... ένας συμμαθητής μου, με είχε σπρώξει με όλη του την δύναμη την στιγμή που είχα σκύψει να πιω νερό στις εξωτερικές βρύσες του σχολείου.Το αποτέλεσμα ήταν να πέσω κάτω, αλλά ευτυχώς δεν χτύπησα... Όμως μέσα μου εκεί την στιγμή ξύπνησε το αίσθημα δίκαιου. Με ψυχραιμία σηκώθηκα και συνέχισα την πορεία μου προς την αίθουσα διδασκαλίας... Σε πρώτη φάση, δεν βρήκα το θάρρος να πω κάτι στον δάσκαλο, αλλά δεν έμεινα και άπραγος. Το μεσημέρι που πήγα σπίτι ανέφερα το γεγονός στην μάνα μου η οποία αμέσως ενημέρωσε την μάνα του "εκφοβιστή" μαθητή για ότι είχε συμβεί.
Επίσης, το πρωί της επόμενης μέρας η μάνα μου ενημέρωσε και τον δάσκαλο μας, ο οποίος μας μίλησε (σε εμένα και τον "εκφοβιστή") και μας προέτρεψε να δώσουμε φιλικά τα χέρια μας. Και το συμβάν έληξε εκεί. Δηλαδή εκεί που γεννήθηκε, στην ρίζα του.

Δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες. Δεν είναι όλα τα παιδιά ευαίσθητα.
Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι αδιάφοροι.
Υπάρχει διαφορετικότητα. Αλλά αυτό που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι το εξής... Να μιλάτε. Είτε στο σχολείο. Είτε στον στρατό. Είτε στην δουλειά. Να μιλάτε για το δίκαιο και το ανθρώπινο. Κάποιος θα βρεθεί να σας ακούσει!

-Άγγελος Μητσόπουλος-
(Ποιητής -Συγγραφέας)

Δεν υπάρχουν σχόλια: